
بروزرسانی: 30 خرداد 1404
جدید و تایید شده
در مصاحبه جدید با مت پینفیلد از 95.5 KLOS\'s "جدید و تایید شده" نشان دادن، SYSTEM OF A DOWN نوازنده باس شاوو اوداجیان در مورد اینکه بخشی از ژانر به اصطلاح "نو-متال" نامیده می شود صحبت کرد که امواج رادیویی را فرا گرفت و برای دوره ای کوتاه در اواخر دهه 90 و اوایل دهه 2000 به اوج خود رسید. او گفت (همانطور که توسط BLABBERMOUTH.NET): "اخیراً یکی از من درباره گروه نو متال بودن پرسید. و من دیدگاه متفاوتی نسبت به نو متال دارم. این یک سبک نیست. دوره ای بود که گروه ها موسیقی سنگین می نواختند، اما این کار را به روش دیگری انجام می دادند. آن ها راک-متال را با چیزهای متفاوت ترکیب کردند، چه هیپ هاپ، چه چیزهای پیچیده، چه پروگرسیو و چه افرادی که کارهای مختلف را انجام دادند. DEFTONES آن را داشت PORTISHEAD فضایی که آنها به فلز وارد کردند. خیلی باحاله اکنون یک سبک کامل وجود دارد - یک کل وجود دارد DEFTONESموسیقی سبک در حال حاضر فعال است TikTok"
او ادامه داد: "اگر به آن فکر کنی، برادر، حتی با وجود اینکه ما کمی بدمزه شدیم - چیز نو متال برای مدتی جذاب بود، زیرا هر دوره ای بیرون می آید و باحال است. سپس گروه هایی آمدند که آن حال و هوای باحال را خراب کردند... هوی متال در دهه 80 عالی بود، سپس این گروه ها به نوعی آن را خراب کردند آنها، اما چند باند شیک بیرون آمدند."
ماه گذشته، اوداجیان در انگلستان پذیرفته شد چکش فلزی مجله ای که او در ابتدا مخالف انباشته شدن در ژانر مشابه بود ذرت، SLIPKNOT، LIMP BIZKIT و دیگران، اما از آن زمان او به اطراف آمده تا آن را بپذیرد.
"هرگز دوست نداشتم با کسی مقایسه شوم" اوداجیان به مجله گفت. "وقتی ما را در یک گروه قرار می دادند، من همیشه مثل "ما نو متال نیستیم. ما چیز خودمان هستیم." حالا من پیرتر و عاقل تر شده ام."
صحبت کردن در مورد برخی از گروه های دیگر که از جنبش "نو متال" بیرون آمدند، شاوو گفت: "آنها برادران من هستند، مرد. من دوستان خوبی در آن جامعه پیدا کردم. گشت و گذار با این بچه ها و معاشرت با آنها هر شب، پیوندهای خاصی ایجاد کرد و من به این افتخار می کنم. ما هنوز در آن گروه هستیم. و آن دوران
"شما نمی توانید مقایسه کنید سیستم یا ذرت به STATIC-X. دورانی بود که متال را به شیوه ای متفاوت انجام می دادیم. این بود که عناصر دیگر را به کل متال وارد می کرد و بدش نمی آمد. این چیزی است که بچه های امروزی در آن ژانر جذب می شوند و با آن پیوند می خورند."
مقایسه تنوع گروه های نو متال با روزهای اولیه پانک راک در دهه 1970، شاوو او گفت: «دوران ما به شکل دیگری چنین بود: ما اهمیتی نمی دادیم که عناصر عربی و ارمنی را با دث متال مخلوط می کردیم. ذرت اهمیتی نمی داد که آنها در هیپ هاپ میکس می شدند، DEFTONES اهمیتی نمی داد که آنها اینگونه می خواندند ساد. STATIC-X دیسکو اضافه کرد... دیگ ذوب باحالی وجود داشت. نمی توانی انکار کنی که باحال و خاص بود، درست است؟"
نو متال در طول یک دهه قابل توجه از سال 1994 تا 2004 رشد کرد، زمانی که چارت های جریان اصلی، مجلات، رادیو و تلویزیون همه توسط تعدادی از هنرمندان مختلف که برندهای هارد راک، هیپ هاپ و هوی متال خود را اجرا می کردند، رونق گرفت.
اساساً تلفیقی از رپ و آلترناتیو راک (که مسلماً از آن زاده شده است خشم علیه ماشین)نو متال به طور غیرقابل توضیحی امواج رادیویی را در نوردید و برای مدت کوتاهی به اوج خود رسید. گریگوری هینی از آل موزیک این ژانر را به عنوان "یکی از تاسف بارترین فشارهای متال به جریان اصلی" توصیف می کند. در طول راه، چندین باند مرتبط با نو متال، از جمله ذرت، DEFTONES و SLIPKNOT، موضعی تا حدی تدافعی در برابر برچسب زدن به آن اتخاذ کرد. حتی آن گروه های نو متال که کمتر عذرخواهی می کردند، سرانجام صدای خود را تغییر دادند و عملاً ژانری را که به پیشروی آن کمک کردند، انکار کردند.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=pHc7qifU4gY[/embed]
منبع: https://blabbermouth.net/news/system-of-a-downs-shavo-odadjian-on-nu-metal-its-not-a-style-it-was-an-era