
بروزرسانی: 01 تیر 1404
JORDAN RUDESS از DREAM Theater: «فکر نمی کنم هوش مصنوعی جهان را بیش از تمام فناوری هایی که قبل از آن داشتیم نابود کند»
تئاتر رویایی کیبورد نواز جردن رادس یک بار دیگر بحثی را در مورد افرادی که از هوش مصنوعی (AI) برای ساخت موسیقی استفاده می کنند، بررسی کرده است. پرسیده شده توسط "#من را با دانا لئونگ ارتقا دهید" برای روشن کردن احساسات خود در مورد این فناوری جدید، اردن گفت (همانطور که توسط BLABBERMOUTH.NET): " سردرگمی زیادی وجود دارد، ترس زیادی در مورد هوش مصنوعی وجود دارد، هیجان زیادی در مورد آن وجود دارد. همه چیز در نقشه وجود دارد، و انرژی زیادی در پشت آن قرار می گیرد. بنابراین دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم، دنیای پیچیده ای است. در حال حاضر من فکر نمی کنم تا به حال به چیزی که اینقدر قابل بحث بوده است، اشاره کنم که "اوه، من در هوش مصنوعی کار می کنم." ساخت موسیقی. اوه، این شیطان است، شما نباید این کار را انجام دهید جردن رادس از زندگی من، زیرا او در حال نابود کردن جهان است.\' بنابراین باید با آن مبارزه کرد.
"منطقه ای که من روی آن کار می کنم، حتی اگر در تاسیساتی مانند MIT کار می کنم که کاملاً مثبت است و همه افرادی که در آنجا در هوش مصنوعی کار می کنند بسیار الهام گرفته شده اند و فقط کارهای جادویی انجام می دهند، یک واقعیت برای جهان و روشی وجود دارد که بسیاری از مردم هوش مصنوعی را مشاهده می کنند، بنابراین این باید ابتدا گفته شود." «من با چشم بسته به این فضا نمی روم، زیرا همیشه به آن فکر می کنم.
"تمام زندگی من به دنبال سفر خلاقانه ام، پیروی از الهاماتم، تمرین سازها و هنرم و تلاش برای تسلط بر هنرم سپری شده است. چیزهایی که به آنها علاقه مندم چیزهایی مانند سرگرمی، سرگرمی، علاقه مند به آموزش هستند. من علاقه مندم تا جایی که می توانم سطح الهام را برای خودم و اطرافیانم بالا ببرم و به هر ابزاری که به من اجازه می دهد این کار را انجام دهم، علاقه مندم آن ها من می خواهم از هوش مصنوعی استفاده کنم و بفهمم که چگونه می توانم به کسی در آموزش سطح بعدی گوش کمک کنم پیانو یا ترومپت، ویولن، ویولن سل، صدا یا هر چیز دیگری چگونه می توانیم این کار را با هوش مصنوعی انجام دهیم؟ می تواند این کار را بکن."
بی ادب راه های جالب زیادی برای فکر کردن در مورد هوش مصنوعی وجود دارد، نه تنها به عنوان مولد موسیقی، ریف ها، صدا، بلکه به عنوان فناوری که می تواند شریک، همکار باشد. و حتی فناوری که می تواند پیش بینی کند. آنچه می خواهید انجام دهید، بنابراین، در تجربه من، این فناوری سطح بعدی را برای همه چیزهای جالب و سرگرم کننده ای که می خواهم با موسیقی خود انجام دهم، باز می کند شریکی که به چیزی که من می نوازم حساس است و ایده های جالبی را به من ارائه می دهد سفر و یادگیری و باز هم، فقط برای هر کسی که فکر می کند من با شیطان در ارتباط هستم، من هیچ کدام از اینها را با کوری نسبت به حقوق آهنگسازان و همه چیزهایی که آن نوازندگان هستند، نمی گویم. نگرانی در مورد آن منطقی است، زیرا آنها واقعی هستند. چیکار میکنی؟ آیا برای چیزی کار می کنید که جادویی، جالب، آموزشی، سرگرم کننده، عالی و الهام بخش است یا از آن به گونه ای استفاده می کنید که پیش پا افتاده، آسیب زا باشد، چیزی که فقط به خاطر آن محتوا تولید کند؟ این یک انتخاب است.
"پس این احساسات من در مورد آن است" بی ادب نتیجه گرفت. من فکر نمی کنم که هوش مصنوعی بیشتر از تمام فناوری هایی که قبلاً داشتیم، دنیا را نابود کند. منظورم این است که در دستان اشتباه، همه فناوری ها می توانند خطرناک باشند - قطعاً سطح بعدی قدرت. اما به هر حال، من تمرکز این است که کارهای جالبی را با آن انجام دهیم... رنگ های بیشتر، صداهای بیشتر، جلوه های بصری بیشتر، باحال تر."
در همان چت، بی ادب از او خواسته شد که درباره "عجیب ترین کنسرت" که تا به حال بازی کرده است فکر کند. او پاسخ داد: "اوه، این خنده دار است، این یک چیز جالب است. من انواع مختلفی از کنسرت ها داشته ام و اتفاقات عجیبی برای من رخ داده است. می توانم به چیزی بسیار غیرعادی اشاره کنم که در یکی از کنسرت های من اتفاق افتاد. ممکن است برای شنوندگان ما سرگرم کننده باشد، یعنی اینکه من در مکزیکو سیتی بودم و یک کار را انجام می دادم تئاتر رویایی کنسرت و من این پایه صفحه کلید را دارم که در واقع مانند یک چیز 360 (درجه) دور می چرخد و به انواع روش های جالب کج می شود و حرکت می کند. بنابراین حدود 20 دقیقه پس از نمایش، ما در سالن ملی آنجا در مکزیکو سیتی بودیم، من وارد قسمت اصلی خود شدم، و صفحه کلیدم را به این شکل کج کردم، بنابراین من به نوعی خم شده ام و کلیدها رو به رو هستند. مخاطب و من رهبری خود را انجام دادم و همه گفتند: "اوه، این عالی است." بعد رفتم دکمه ای رو زدم که برمیگرده به کیبورد صاف بشه و برنگشت. بنابراین فناوری من به کار آمد و او یک آچار بزرگ دارد و سعی می کند صفحه کلید را بازگرداند و تا جایی که می تواند سخت کار می کند، اما نتوانست آن چیز را به دست آورد. در این موقعیت قفل شده بود. و من تمام قسمت های مختلف نمایش را با خم شدن بازی کردم. نواختن لید به این صورت یک چیز است، اما تلاش برای نواختن قطعات پیانو، آن چیز دیگری بود. و من همونجا نشسته بودم و کل برنامه رو همینطور جلوی 10000 نفر بازی میکردم و هر بار که قسمتی بالا میومد میگفتم "خدایا میتونم این قسمت رو تو این موقعیت بازی کنم یا نه؟" و من تمام نمایش را پشت سر گذاشتم و خیلی عجیب بود. و بعد خم شدم و برای برگشتن بدنم به حالت عادی مشکل داشتم. بعد از آن نیاز به تنظیم کایروپراکتیک داشتم. خیلی عجیب بود این قطعا یکی از نمایش های عجیب و غریب بود."
بی ادب با گروه تحقیقاتی محیط های پاسخگوی آزمایشگاه رسانه MIT همکاری می کند. بی ادبشرکای اصلی این شرکت دانشجویان فارغ التحصیل آزمایشگاه رسانه هستند لنسلوت بلانچارد، که کاربردهای موسیقی AI مولد را بررسی می کند (که از مطالعات خود در پیانو کلاسیک مطلع شده است) و پری ناسک، هنرمند و مهندس متخصص در رسانه های تعاملی، جنبشی، نور و زمان. نظارت بر پروژه است جوزف پارادیزوالکساندر دبلیو دریفوس (1954) استاد آزمایشگاه رسانه، و رئیس گروه محیط های پاسخگو، که تیمش سنت بررسی مرزهای موسیقی از طریق رابط های کاربری جدید، شبکه های حسگر و مجموعه داده های نامتعارف دارد.
بی ادب یک کیبوردیست که به خاطر کارش با فروش پلاتین شناخته شده است، گرمیبرنده گروه پراگرسیو متال تئاتر رویایی، که پاییز امسال در یک تور چهلمین سالگرد آغاز می شود. او همچنین یک هنرمند انفرادی است که آخرین آلبومش، "اجازه پرواز"، در 6 سپتامبر منتشر شد; یک مربی که مهارت های خود را از طریق آموزش های آنلاین دقیق به اشتراک می گذارد. و موسس شرکت نرم افزاری موسیقی Wizdom. آثار او ترکیبی از یک پایه کلاسیک دقیق (او تحصیلات پیانو خود را در 9 سالگی در جویلیارد آغاز کرد) با نبوغ بداهه نوازی و میل به آزمایش.
سپتامبر گذشته، بی ادب توسط ایتالیا پرسیده شد فلزی اگر او هر گونه ترسی در مورد هوش مصنوعی دارد اردن گفت: یکی از شرکت هایی که من با آن بسیار نزدیک کار می کنم نام دارد مویزس. خیلی شرکت جالبیه آنها بیشتر به دلیل کارشان در جداسازی آهنگ ها شناخته شده اند و نوازندگان در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. زیرا اساساً روش کار به این صورت است که شما می توانید یک فایل صوتی استریو یا حتی یک ویدیو را در سیستم آنها آپلود کنید و سپس وقتی در سیستم آنها قرار گرفت، سیستم می تواند آن را از هم جدا کند. بنابراین فرض کنید شما یک را آپلود کرده اید تئاتر رویایی آهنگ، و سپس وقتی به شما برمی گردد، می توانید تصمیم بگیرید: من می خواهم آواز، پیانو، باس، درام، گیتار لید، گیتار آکوستیک را داشته باشم. میتونی جداش کنی این مانند دسترسی به تمام آهنگ های فردی است. این یک جور معجزه موسیقی مدرن است، واقعاً به روشی که کار می کند. و چند شرکت مختلف هستند که در جداسازی مسیر کار می کنند، اما مویزس تقریباً در صدر بازی است. این باور نکردنی است. اما نه تنها این. بنابراین پس از اینکه آنها به نوعی جداسازی مسیر خود را در جهان قرار دادند، سپس شروع به توسعه سیستم حتی بیشتر کردند، تا جایی که اکنون کارهایی مانند این را انجام می دهد - خوب، اول از همه، زمین و زمان کاملاً منعطف هستند. شما می توانید چیزهایی را در سطوح مختلف پخش کنید، اما سرعت موسیقی را حفظ کنید. اما همچنین در نشان دادن آکوردها دقیقاً با ضرب آهنگی که در موسیقی می افتند بسیار خوب شده است، و همچنین بسیار دقیق می شود، که واقعاً عالی است. به علاوه ایده یا اجرای این که بتوانیم بخش های موسیقی را از هم جدا کنیم تا کسی که در حال یادگیری یک قطعه است، بگوید: «فقط می خواهم شعر را بشنوم» و آیه را حلقه بزند، شاید بیت را به پل متصل کند و این دو را به هم وصل کند. آنها را یکپارچه حلقه کنید."
او ادامه داد: دلیل اینکه من آنها را مطرح کردم این است که من عاشق فناوری هستم، اما همچنین به این دلیل است که همه نوازندگان در سراسر جهان که از آن استفاده می کنند، برخی از آنها این تصور را دارند که هوش مصنوعی چیز بدی است، اما آنها حتی نمی دانند که مویزس مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته شده است این فناوری است که چارچوبی برای همه چیز است مویزس انجام می دهد. متاسفم که برای کسی که مخالف هوش مصنوعی است اما اکنون یک قطعه موسیقی را با استفاده از آن می آموزد، خبر بدی را ارائه می کنم."
پرداختن به سوال اصلی، بی ادب او افزود: "اول از همه، من بیشتر و بیشتر معتقدم که هوش مصنوعی نام بسیار بدی برای این فناوری است. راه های زیادی برای فکر کردن در مورد آن وجود دارد. هیچ چیز واقعاً مصنوعی در مورد آن وجود ندارد. ما باید به گذشته برگردیم، واقعاً و آن را تغییر دهید، این باعث می شود که مردم به فکر کردن در مورد اینکه واقعاً در مورد این ابزار چه می گذرد و چگونه این چیزها کنار هم قرار می گیرند، روند فکری نادرست داشته باشند.
وی ادامه داد: همه اینها که گفته شد، نگرانی زیادی در تجارت موسیقی از سوی مردم در مورد حقوقشان وجود دارد، این که چگونه این مدل ها با آهنگ ها و سبک های مختلف آموزش داده شده اند یا به درستی بارگذاری شده اند. مردم، نوازندگان نگران هستند. آنها احساس می کنند. شاید منصفانه نباشد. شاید موسیقی آنها بدون اجازه آنها بارگذاری شود خیلی طول می کشد، و صادقانه بگویم، حتی اگر من آگاه، دلسوز و نگران هستم، این تخصص من در فکر کردن است، خوب، شما این فناوری جدید را دارید آیا می توانیم از آن برای ساختن ابزارهای گویاتر استفاده کنیم در دنیای موسیقی را انجام دهید و کارهایی را انجام دهید که قبلاً هرگز ممکن نبوده است، و همچنین یکی از افرادی باشید که به نوعی کمک می کند تا آن را به سمت مسیرهایی هدایت کنید که برای آینده موسیقی و فناوری موسیقی ارزشمندترین هستند. پس این واقعا برای من مهم است. این یکی از دلایلی است که من واقعاً در مورد کاری که با MIT (مرکز هنر، علم و فناوری) انجام می دهم هیجان زده هستم، زیرا آنها ذهن های زیبایی در آنجا دارند که به روش های مثبت فکر می کنند که چگونه می توانید از این فناوری استفاده کنید. ، فناوری که امروزه در دسترس ما است و کارهای شگفت انگیز، مفید، جالب، مهم، آموزشی و سرگرم کننده را با آن انجام می دهیم."
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=y583Yb4o8AE[/embed]
منبع: https://blabbermouth.net/news/dream-theaters-jordan-rudess-i-dont-think-a-i-is-gonna-destroy-the-world-any-more-than-all-the-technology-we-had-before-it-will