همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ

زمان نیاز دارد. اما این که چطور در کار میتونید ازش استفاده کنید و تا کجا ادامه میدهید به خودش بستگی دارد. آیا نیازمند خرید فناوری یا نرم افزار برای تولید محتوا هستید (برای مثال به نرم افزار طراحی گرافیک مانند فتوشاپ یا عضویت در Canva برای گرفتن عکسها و ویدئوهای با کیفیت نیاز دارید)؟ بهینه سازی موتور جستجو، مهمترین کلید واژه بازاریابی، در این دهه بوده و به همین دلیل بیش از 90٪ از تجربیات آنلاین، با یک جستجوی ساده از طریق موتورهای جستجو، مانند Google و Bing آغاز می شود.

سئو کلاه سفید یا وایت هت شامل دستهای از تکنیکهای بهینه سازی صفحه میشود که در راستای ضوابط و شرایط موتورهای جستجو مثل گوگل حرکت میکنند و دست به اقدام غیر قانونی نمیزنند. مطمئنا شما نمیتونید همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ رو یاد بگیرید؛ به این ترتیب استفاده از افراد متخصص در این زمینه به شما کمک زیادی میکنند. تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک، که به آن PPC نیز می گویند، یکی از متداول ترین انواع بازاریابی دیجیتال است.

پیشنهاد ما این است که بر اساس علاقه یکی یا دو مبحث را به صورت جدی دنبال کنید و آموزش ببینید تا مسلط شوید. اما فراموش نکنید درک تفاوت جزئی به ما قدرت مقایسه میدهد. پروسه به این صورت است که اگر مشتری روی تبلیغ شما کلیک کند، حداقل هزینه را پرداخت می کنید. آیا تا بحال مسابقات فوتبال را دیده اید؟ احتمالا از زمانی که به دنبال متدهای جدیدی برای مارکتیگ بیزینس خود بوده اید، بارها از دیگران درباره اهمیت دیجیتال مارکتینگ شنیده اید. آیا هنوز به دلایل اینکه چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است، واقف نشده اید؟ باید بدانید که از کدام کانال بازاریابی دیجیتال استفاده کنید و سپس بهترین شیوهها را برای رسیدن به یک هدف خاص اجرا کنید. هدف از این دو مثال این بود که با تعریف استراتژی در عمل آشنا شوید و ببینید که چطور هدف، استراتژی و اقدمات از هم تفکیک میشوند ولی در راستای یکدیگر هستند.

در سایت های اینترنتی نیز به همین صورت عمل شده است و قسمتی از طراحی وب باید به این بخش اختصاص یابد. بازاریاب های دیجیتال نیز SEM را دوست دارند، زیرا بوسیله آن می توانند تبلیغات خود را به یک محدوده جمعیتی یا منطقه خاص، محدود نمایید. خوشبختانه، دیجیتال مارکتینگ این امکان را برای شما فراهم میکند، البته اگر محتوایی که برای تبلیغاتتان به کار میگیرید مفید و کاربردی باشد و ارزش بهاشتراکگذاری را داشته باشد. به دیگر سخن، بازاریابی دیجیتال به هنجاری برای یک تجارت موفق تبدیل شده و اگر شما نیز در این امر مشارکت نداشته باشید، در آینده بیزینس شما با شکست مواجه خواهد شد. همین ابتدای کار این نکته می بایست برایتان روشن باشد که اگر می خواهید پیشرفت هایی در بیزینس خود مشاهده نمایید، می بایست سواد بازاریابی دیجیتال خویش را وسعت ببخشید. برخی از نمونه گزارشاتی که میتوانید در گوگل آنالتیکس مشاهده کنید، شامل گزارشهای acquisition است که نشان میدهد بازدیدکنندگان شما از چه کانالهایی میآیند و گزارشهای تبدیل که میزان تکمیل اهداف وبسایت شما توسط افراد را نشان میدهد.

  عناوین روزنامه‌های جهان؛ بازداشت رئیس مافیای ایتالیا پس از ۳۰ سال/اجلاس رهبران جهان در داووس

متخصص دیجیتال مارکتینگ

مخلص کلام اینکه اگر میخواهید قدم در راه پر چالش دیجیتال مارکتر شدن بگذارید، باید بدانید یک شبه نمیتوان دیجیتال مارکتر شد. فقط این مهم را نیز در نظر داشته باشید که برای یک متخصص دیجیتال مارکتینگ شدن باید تجربه عملی داخل شرکتها را داشته باشید تا بهتر بتوانید پیشرفت کنید. بازاریابی دیجیتال جز کامپوننت های بازاریابی است، که از اینترنت و تکنولوژی آنلاین، مانند کامپیوترهای دسکتاپ، تلفن های همراه و سایر رسانه ها و پلتفرم های دیجیتال، برای تبلیغ محصولات و ارائه سرویس ها استفاده می کند. تدریس کامل و خوب، تدریسی است که با مثالهای عینی و کاربردی همراه باشد، تا شما بتوانید بهخوبی متوجه مفاهیم خامی که در حال یادگیری آنها هستید بشوید. یک دورهی خوب، دورهایست که در آن وقت کافی به تمام مباحث اختصاص داده شده باشد. بنابراین اگرچه اولین قدم شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ است، اما این قدم کافی نیست و شما باید آنقدری کنجکاو باشید که همزمان آموزش دیجیتال مارکتینگ را با خواندن مقاله و جستجوی جدیدترین اخبار این حوزه تکمیل کنید.

زیرا طرفداران آنها، اغلب به شخص تاثیرگذار اعتماد کرده و او را تحسین می کنند. اصطلاح اینفلوئنسر ممکن است نسبتا جدید باشد، اما این مفهوم فقط به یک تولید کننده محتوای رسانه های اجتماعی اشاره دارد، که طرفداران زیادی در یک مکان یا جامعه خاص از او تاثیر می پذیرند. اما در نظر داشته باشید که آموزش وبمستر تولز را فرا گرفته باشید تا بتوانید سایت خود را به خوبی مدیریت کرده و در بهترین رتبه و جایگاه در گوگل مشاهده نمایید. بازاریابی محتوا یکی از بهترین انواع غیر مستقیم بازاریابی دیجیتال است. دوره دیجیتال مارکتینگ برای چه کسانی مناسب است؟ پس تا اینجا متوجه شدیم یک دوره دیجیتال مارکتینگ خوب شامل چه قسمتهایی است. کارشناسان دیجیتال مارکتینگ. مثلا کسانی که به یک یا دو مبحث (مثلا سئو یا محتوا) دیجیتال مارکتینگ آشنایی و حتی تسلط دارند.

بسیاری از شرکتها نمیتوانند با مشتریان خود گفتگوی انفرادی داشته باشند و نظرسنجیها همیشه نتایج کاملی به دست نمیآورند. این استراتژی از مؤثرترین استراتژیهای بازاریابی آنلاین است و بهکارگیری آن برای نمایش وبسایت در اولین صفحه از نتایج جستجوها در موتورهای جستجو، امری ضروری محسوب میشود. همانطور که قبلاً هم گفتیم، دستمایه اصلی در بازاریابی محتوا همان تولید محتواست. همانطور که در ابتدای مطلب نیز ذکر شد، سئو کار زیادی را طلبیده و یک فرایند یکباره شانار گروپ محسوب نمی شود. بنابراین مطمئن شوید که بر اساس نیازها و اهداف کسب و کار خود، فرد مناسب را انتخاب می کنید. اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید دربارهی متمم بیشتر بدانید، میتوانید نظرات دوستان متممی را دربارهی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه.

لازم به ذکر است وقتی قصد دارید در مورد شغل خود کلیدواژهای پرتوان بسازید، باید دقت کنید که آن کلمه کلیدی حداقل متشکل از چندین کلمه باشد تا بتواند نیاز مخاطب را برآورده کند. فرم ها ممکن است نیازمند نام کاربری و کلمه عبور یا فرمی مرتبط با نظر سنجی باشند. این موضوع سبب میشود که سایت شما پس از سرچ کلمه کلیدی توسط کاربر، به نمایش گذاشته شود و کاربر صفحه شما را برای مشاهده و مطالعه انتخاب کند. دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یا بازاریابی اینترنتی به تبلیغات ارائه شده از طریق کانالهای دیجیتالی مثل موتورهای جستجو، وبسایتها، رسانههای اجتماعی، ایمیل و برنامههای موبایلی اشاره دارد. برای بازاریابی دیجیتال تعاریف مختلفی وجود دارد. در مقالات بعدی حتما به بررسی کامل و جامع طراحی استراتژی بازاریابی محتوا می پردازیم،اگر این مطلب را خواندید و نکته ایی علاوه بر توضیحاتی که دادیم به ذهنتان رسید، با گذاشتن کامنت در همین بخش از بلاگ مدیااد با ما در میان بگذارید.

  هشدارهای تند چین به آمریکا در خصوص سفر احتمالی پلوسی به تایوان

آژانس های دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی را بر عهده دارند؟ آپدیت بودن اساتید و تجربهمحور بودن کلاسها از دیگر ویژگیهاییست که باید در انتخاب دوره دیجیتال مارکتینگ توجه ویژهای به آن داشته باشید، چرا که در دنیای دیجیتال مارکتینگ علم بدون تجربه به دردِ هیچکس نمیخورد، حتی شما دوست عزیز! این یعنی باید به سئو در سال جدید یعنی 2019 اهمیت زیادی هم بدهید. بهینه سازی وب سایت مستلزم زمان و هزینه است، اما در این بین باید از آژانسی کمک بگیرید که تجربه زیادی در این زمینه دارد. کسی که در دیجیتال مارکتینگ، متخصص میشود و مشاغل مدیریتی را تصاحب میکند، با چند سال تجربه میتواند به جایگاه شغلی مدیر بازاریابی و تبلیغات شرکت برسد. اگر تجربه قبلی دارید و به یکی از مهارت ها تسلط دارید گزینههای بیشتری پیش رویتان است: هم میتوانید یک سری مباحث را به صورت حرفهای دنبال کنید.

در واقع اگر در دورهای شرکت کردید که استاد آن بدون وقفه صحبت میکرد و اطلاعاتی بیشتر از اطلاعات یک کتاب یا مقاله به شما نمیداد، همانجا صحنه را ترک کنید، چون اینها را که خودتان هم میتوانستید بخوانید! از آنجا که پلتفرم های دیجیتال به طور فزاینده ای در برنامه های مارکتینگ و زندگی روزمره ما گنجانده شده اند، مردم به جای مراجعه به شاپینگ سنترها، بطور روزافزون از آنها استفاده می نمایند. بهترین بخش که میتواند وجه تمایز بازاریابی دیجیتال باشد، این است که شما میتوانید تمام این فعالیتها را اندازه گیری کنید و روند فعالیت خود را به سویی ببرید که مورد پسند و مطابق سلیقه مخاطبتان باشد.

پیشنهاد ما سپری کردن دوره ویژه مخصوص مدیران است.

کسانی که روی سئو سایت خود سرمایهگذاری میکنند، در اصل سنگ بنای خود را به بهترین شکل قرار میدهند. از این شاخه به آن شاخه پریدن، پراکندهگویی و سه چهار ماهی یکبار بهروز کردن محتوا پرهیز کنید. پیشنهاد ما سپری کردن دوره ویژه مخصوص مدیران است. در ادامه اگر سوال شما این باشد که چقدر فرصت شغلی برای این رشته وجود دارد، پاسخ بر اساس تجربه ما این است: اگر توانمند و خبره شده باشید؛ بسیار. حتی برای افزایش فروش میتوان تبلیغات هدفمند مبتنی بر کلیدواژه را انتخاب کنید که در ادامه همین مطلب، اطلاعات دقیقی ارائه شده است.

اما امکان این هست اگر همزمان به صورت جدی هم مطالعه میکنید و هم کار، در عرض شش ماه به مرتبه دیجیتال مارکتر “صاحب نظر” برسید. در واقع می توان گفت زمانی که شما برای ثبت شرکت در زمینه دیجیتال مارکتینگ اقدام می کنید، اعتبار بالایی بین مشتریان و شرکت هایی که به خدمات شما نیاز دارند، پیدا می کنید و همین موضوع باعث می شود تا به راحتی بتوانید با کسب و کار های مختلف قرار داد امضا کنید.

  کره شمالی واشنگتن و سئول را تهدید کرد
همین امر نقطه تمایز بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی است. بازاریابی دیجیتال، کانال های غیر اینترنتی مانند تلویزیون، رادیو و تلفن های همراه (SMS و MMS) را نیز، شامل می شود. این چنین است که گسترش کانال های غیر اینترنتی، بازاریابی دیجیتال را از آنلاین مارکتینگ متمایز می کند. بازاریابی در شبکه های اجتماعی، بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است، زیرا ارتباط دو طرفه، بین برند تجاری و مشتریان را ارائه می دهد. می دانیم که Social Media شامل پلتفرم هاییست که توسط کسب و کارها، برای مطرح شدن برند تجاری با ایجاد محتوای ارزشمند، مورد استفاده قرار می گیرند. به عبارتی معمولا مشاغل با تبلیغ محصولات یا برند تجاری خود به بازار عرضه می شوند.

بازاریابی محتوا ابزارهای زیادی برای بررسی وب سایتتان وجود دارد مانند گوگل آنالیتیکس؛ اما هیچ کدام از اینها نمیتوانند اطلاعات دقیقی از مشتریان به شما بدهند، البته ممکن است مثلاً مقدار جستجوی کلمات کلیدیرا به دست بیاورید اما به شما هیچگونه اطلاعاتی در خصوص اخلاق مشتریان و نحوه خرید آنها نمیدهد. یکی از بزرگترین مزیت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی، مقرون به صرفه بودن حتی برای مشاغل کوچک است. در نتیجه این بازاریابی فرصت را برای مشاغل کوچک و متوسط فراهم میکند تا با شرکتهای بزرگتر رقابت کنند. با تدوین اهداف غیر واقعی و دور از دسترس، علاوه بر اینکه صاحبان کسب و کار را در دستیابی به اهداف سازمانی ناکام می گذارد، موجب نارضایتی مشتریان نیز می شود. مثلا افراد در روزنامه یا مجلات تبلیغات میکردند، یا نهایت دیجیتال شدن بازاریابیشان به تلفن، رادیو و تلوزیون خلاصه میشد؛ اما چیزی که امروزه از دیجیتال مارکتینگ در دسترس کسب و کارهای مختلف است، بسیار پیشرفتهتر است.

به عبارت دیگر، سئو داخلی به معنای بهینه سازی محتوای صفحه وب (و عواملی فراتر از محتوا) برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و جذب ترافیک ارگانیک است. مثل ارائه محتوای ارزشمند، استفاده از کلیدواژه در تیترها و میانتیترها، بهنحوی که خواننده را راهنمایی کند یا لینک دادن عبارات داخل متن به سایر صفحات وبسایت خود یا دیگران، بهنحوی که به سؤالات آنها دربارهی آن عبارت پاسخ دهد. ۱. خزیدن یا Crawling: گوگل از «باتهایی» استفاده میکند که وظیفه اصلی آنها «خزیدن» یا «کراول» کردن در سطح وب و یافتن صفحات تازه یا صفحات بهروزرسانی شده است. چون به هر حال جستجوی معنایی (Semantic Search) گوگل و الگوریتم مرغ مگس خوار در حال پیشرفت است و پر کردن متن با کلمات کلیدی بدون در نظر گرفتن بار معنایی آنها نه تنها سودی ندارد بلکه به ضررتان هم خواهد بود.

دیجیتال مارکتینگ چیست