
بروزرسانی: 01 تیر 1404
مارتی فریدمن توضیح می دهد که چرا مردم ژاپن از همه نوع با هوی متال ارتباط دارند و چرا این اتفاق در آمریکا نمی افتد
روز دوشنبه 25 نوامبر سابق MEGADETH گیتاریست مارتی فریدمن به توکیو آمد باشگاه خبرنگاران خارجی ژاپنیکی از قدیمی ترین و معتبرترین کلوپ های مطبوعاتی جهان، برای صحبت در مورد موسیقی، زندگی و سفر فرهنگی فوق العاده اش از آمریکا به ژاپن. فیلم جلسه پرسش و پاسخ را می توانید در زیر مشاهده کنید.
فریدمناو که از سال 2003 در ژاپن زندگی می کند و موسیقی ضبط می کند، درباره این کلیشه پرسیده شد که ژانر هوی متال افرادی را جذب می کند که احساس می کنند از جامعه مردمی طرد شده اند. او گفت (همانطور که توسط BLABBERMOUTH.NET): "به خصوص وقتی بزرگ شدم، حدس می زنم مثل الان است، اما افرادی که به هارد راک و موسیقی بلند و این چیزها گوش می دادند، مثل بازیکن تیم فوتبال نبود. اینطور نبود. مثل پسرهای محبوب، نه پسرهای باهوش، نه پسرهایی که دوست دخترهای عالی دارند، این بچه های درجه یک و افتخاری نبودند - این بچه ها بودند که کلاس را کاهش می دادند. و با دوستانشان رفت و آمد می کنند و شاید هم چیزهای دیگر را می کشند و نه بچه های محبوب واقعاً به موسیقی اهمیت نمی دادند، زیرا آنها از قبل نیازی به درمان دارویی نداشتند. موسیقی در پس زمینه وجود دارد. اما برای ما که دوستان زیادی نداشتیم، در خانه بودیم و بازی می کردیم بلک سابث با صدای کامل و در حال رفتن، "اوه، آره، آره، آره، آره. همه چیز درست است. این خیلی باحال است. اما مردم محبوب اینطور نبودند. اما در ژاپن اینطور است به طور کامل متفاوت است. شما به افراد در گروه ها نگاه می کنید، به افرادی نگاه می کنید که زندگی خود را وقف نواختن راک کرده اند، و در مدرسه محبوب بودند، ظاهر خوبی دارند، دوست دختر داشتند، در تیم ورزشی بودند، نمرات خوبی داشتند، بچه های کاملاً عادی، اما به دلایلی، موسیقی راک می نوازند، و در این گروه ها هستند که این موسیقی بلند و نفرت انگیز را می نوازند. شما با بچه ها ملاقات می کنید و آنها کاملاً مؤدب و خوب صحبت می کنند و دوست ندارند کرت کوبین شاید اینطور بوده باشد، اما فقط بچه های خوب معمولی که شغل خوبی داشتند و به خوبی بزرگ شدند و آداب داشتند و راک می نوازند. و بنابراین شما به اندازه کافی در اینجا زندگی می کنید، سعی می کنید چرایی این کار را تحلیل کنید، تا به چنین سؤالی پاسخ دهید، و فقط می توانید نظر خود را بیان کنید."
فریدمن ادامه داد: من بر این عقیده خواهم بود که موسیقی مبتنی بر هارد راک و گیتار یا گیتار محور، هوی متال و گیتار، دلیل این است که مردم ژاپن، از همه نوع، از همه نوع مردم، دلیل ارتباط آنها با به این دلیل است که - و من از هر دیدگاه مخالفی استقبال می کنم - فکر می کنم در موسیقی سنتی ژاپنی، صدای ساز زهی که به شدت نواخته می شود با صدای بلند بلند می شود، شمیسن با پیک بزرگ، باچی، گیتارهای تحریف شده چیزی است که پدربزرگ و مادربزرگ و پدربزرگ و مادربزرگ مردم قبلاً به آن عادت کرده اند و به آن عادت کرده اند تکنوازی های گیتار تحریف شده در این موسیقی مثل همین است آیرون میدن یا چیزی و مثل اینکه چه کسی به آن گوش می دهد؟ کسی که مثلاً 95 سال سن دارد. و من مثل این هستم که در آمریکا چنین اتفاقی نمی افتد. پس چرا؟"
مارتی وی افزود: "صدای اعوجاج یک شامیزن - مانند یک سوئیچ در بالای گیره های گیتار است که اگر آن را تغییر دهید، صدا را در می آورد. دنگ دنگ دنگ، واقعاً تند و تحریف شده است. بنابراین مردم ژاپن، آنها قبلاً به این کار عادت کرده اند. بنابراین، برای آنها، این اصلاً یک صدای سرکش نیست. در آمریکا، اگر یک گیتار دیستورت داشتید، مانند "اوه خدای من، اوه خدای من" است. به همین دلیل است جیمی هندریکس تأثیر زیادی داشت، زیرا در آن زمان هیچ کس با گیتار سر و صدا نمی کرد. منفورترین چیز دنیا بود. مطمئناً مادربزرگ شما به آن گوش نمی داد. راک و هوی متال راهی برای عصبانی کردن مردم بود. در ژاپن، فکر نمی کنم واقعاً کسی را عصبانی کند. بنابراین این یک نوع رویکرد متفاوت به یک چیز است. و من فقط فکر می کنم جذاب است.
و این پاسخ من به آن است. اکنون، احتمالاً توضیح بهتر دیگری وجود دارد، اما فقط با تجربه موسیقی من در اینجا در ژاپن، فکر می کنم همین است. فکر می کنم تفاوت در همین است.
فریدمنسفر موسیقایی او را از سنگین ترین هوی متال در ایالات متحده گرفته است (کاکوفونی و MEGADETH) به خشخاش ترین موسیقی پاپ در ژاپن و او اکنون چهره ای نمادین در تلویزیون ژاپن است. او به عنوان یک سفیر فرهنگی برای کشور خود، آمریکا، و کشور مورد قبولش ژاپن، در نظر گرفته می شود که از زبان ژاپنی روان خود برای عبور یکپارچه از شکاف فرهنگی استفاده می کند.
او علاوه بر فروش میلیون ها آلبوم، در سینما و تلویزیون کار کرده و اخیراً زندگی نامه خود را منتشر کرده است. "ژاپنی رویایی"، یک کتاب، با توجه به آمازون، که "مسیر بسیار سرگرم کننده، الهام بخش و مهمتر از همه، بی سابقه یک نوازنده گیتار راک اند رول را دنبال می کند که بزرگترین خطر را انجام داد و موفقیت جهانی را برای شروع از صفر در کشور، فرهنگ و جامعه ای به دور از کشور خود، در نهایت به جای گذاشت. تبدیل شدن به سفیر رسمی ژاپن."
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=Mz6AWdnkrew[/embed]
منبع: https://blabbermouth.net/news/marty-friedman-explains-why-japanese-people-of-all-types-relate-to-heavy-metal-and-why-that-doesnt-happen-in-america