
بروزرسانی: 02 تیر 1404
صحبت های BUMBLEFOOT در مورد دگرگونی صنعت ضبط و اینکه چگونه هنرمندان برای موسیقی خود دستمزد می گیرند
در مصاحبه جدید با "Chase The Heat with Johnny Scoville"، سابق GUNS N\' ROSES گیتاریست ران "بامبل فوت" تال درباره اینکه چگونه سرویس های استریم نقش شرکت های ضبط را در صنعت موسیقی تغییر داده اند و منبع درآمد اصلی آن ها را از فروش آلبوم های فیزیکی به کسب حق امتیاز از طریق پلتفرم های استریم تغییر داده اند، صحبت کرد. Spotify و اپل موزیک. او همچنین در مورد پیشرفت های فناوری صحبت کرد که تجهیزات ضبط با کیفیت بالا را بیش از هر زمان دیگری در دسترس قرار داده است و نوازندگان و تولیدکنندگان را قادر می سازد تا موسیقی حرفه ای را از آسایش خانه شان بسازند. او در بخشی از آن گفت (همانطور که توسط BLABBERMOUTH.NET): "شرکت ضبط، آنها به شما با نرخ بهره 900 درصد وام دادند، پول برای رفتن به استودیو، که اکنون می توانید با لپ تاپ خود انجام دهید، اما در آن زمان پول زیادی بود و همه چیز بسیار زیاد بود. همه چیز بسیار گران بود، بنابراین همه اعداد دارای یک دو عدد صفر اضافی بودند و تهیه کننده و تمام هزینه هایی که برای همراهی با آن انجام می شود و همه چیز، شما واقعاً نمی توانید چیزی در جیب خود بگذارید. و شما مدیون آن پول هستید بنابراین اکنون باید آن را از بین ببرید. قبلا همینطور بود. بنابراین اکنون باید همه آن را پس بدهید، و این کار را از طریق فروش رکورددار انجام می دهید و از طریق هر کار دیگری که می توانید انجام دهید، برای بازپرداخت آن پول متحمل خواهید شد. و واقعاً، رکورد فروش بود، نکته اصلی بود. اگر معامله بدی داشتید و آنها صاحب یک قطعه از انتشارات شما بودند، پس هر نمایش رادیویی، آنها به جای ترانه سراها یا مدیران انتشارات و همه اینها قطع می شدند. منظورم این است که این یک چیز بسیار پیچیده و پیچیده است، اما همه آن باید بازپرداخت شود. و روشی که لیبل ها قبلاً این کار را انجام می دادند، فرض کنید آلبوم هایی به ارزش نیم میلیون دلار فروختند. آنها نمی گویند، "باشه، شما پول داده اید." آنها می گفتند، "خب، شما از 10 دلار یک دلار می گرفتید. بنابراین از این نیم میلیون، شما فقط 50000 به ما پس دادید و 9 دلار دیگر هر آلبوم را به ما مدیونید. بله، خیلی چیزها پیش آمد. به علاوه، شما فقط در 90 درصد از آلبوم ها دستمزد دریافت می کنید، زیرا آنها تصور می کنند که 10 درصد آن ها با تحویل به فروشگاه های ضبط شکسته می شوند. همه جور چیز در آنجا بود. و سپس مدیر شما که از همه چیز برای شما مراقبت می کند، 15 یا 20 درصد می گیرد. و او آن را دریافت می کند - شاید، اگر معامله بدی دارید، او آن را ناخالص و نه خالص دریافت می کند. او با شما در سنگر نیست. بنابراین او پشت به جمع آوری پول می نشیند، در حالی که شما بیرون هستید و سخت کار می کنید. بنابراین، همه می توانند معاملات بدی را برای شما انجام دهند. و اگر آنها دریافتی ناخالص و نه خالص دریافت کنند، در تیم حضور ندارند. آنها با شما در سنگر نیستند. پس برایشان مهم نیست. بنابراین تعداد زیادی از مدیران بد وجود دارند که شما را برای انجام کار خود می فرستند، و آنها بسیار بیشتر از سایر اعضای گروه درآمد کسب می کنند، تقریباً کار زیادی انجام نمی دهند - فقط می گویند: "اوه، این شخص زنگ زد." اوه، باشه. با آنها تماس بگیرید. بنابراین از این نوع چیزها زیاد بود. این روزها فرق می کند. این بیشتر در مورد یک رابطه مستقیم با افرادی است که موسیقی شما را دوست دارند یا موسیقی شما را می خواهند. بنابراین بین شما و آنها بسیار مستقیم است، که خوب است."
Thalآلبوم جدید دستگاهی، "بامبل فوت ... برمی گردد!"، برای اکران در 24 ژانویه 2025 تنظیم شده است. "بامبل فوت ... برمی گردد!" 30 سال بعد خواهد رسید Thalاولین آلبوم انفرادی ساز. در LP جدید، پا بامبل با یک شاهکار 14 آهنگی که ژانرهایی از متال گرفته تا ارکسترال و بلوز را در بر می گیرد، ریشه های خود را بازبینی می کند.
قطعه آغازین آلبوم، "سایمون در فضا"، به عنوان اولین تک آهنگ آن عمل می کند و یک سواری برقی را در میان هرج و مرج و شدت ارائه می دهد. علاوه بر تک آهنگ، یک موزیک ویدیوی متحرک ساخته شده توسط پا بامبل و انیماتور رادک گرابینسکی همچنین در دسترس است، و همچنین یک بازی ویدئویی با الهام از یکپارچهسازی با سیستمعامل، که به زودی عرضه می شود.
"بامبل فوت ... برمی گردد!" شامل همکاری با نوازندگان نمادین، از جمله برایان می، استیو وای، گاتری گوان، درک شرینیان، جری گاسکیل و دیگران، به نمایش گذاشتن پا بامبلتکنیک های نوآورانه گیتار، مانند گیتار بدون فرت و «تکنیک انگشتانه» او.
در آلبوم، پا بامبل به اشتراک گذاشته شده: «30 سال از انتشار اولین فیلم می گذرد "ماجراجویی های پا بامبل" در سوابق ترکش، و از آن زمان تا به حال یک آلبوم کاملاً دستگاهی نساخته ام. این آهنگ ها با نوشتن در طول همه گیری همه گیر، تبدیل به موسیقی متن زندگی من شدند - از غرغرهای بی پروا تا ادای احترام به افسانه هایی مانند لونی جانسون. این انعکاس لحظاتی است که من را شکل داده است."
وی افزود: در حال کار بر روی چه کسی را خدایان نابود می کنندآلبوم \'s الهام بخش غرغر بخش های سنگین بدون اخم مانند "سایمون در فضا". تماشای یک مستند بلوز الهام گرفته شده است "مهتاب هوتنانی". از دست دادن عزیزان به نوشتن منجر شد "راهپیمایی تشییع جنازه". آهنگ ها تبدیل به موسیقی متن زندگی ما می شوند."
این آلبوم اکنون برای پیش سفارش بر روی وینیل، سی دی، و نوار کاست، با بسته های تجاری انحصاری در دسترس است bumblefoot.com.
Thal ملحق شد GUNS N\' ROSES در سال 2006 و در سال 2008 ظاهر شد "دموکراسی چینی"، تلاشی که شامل موسیقی هایی بود که قبل از ورود او به گروه نوشته شده بود. ساخت این دیسک 13 سال به طول انجامید و تنها یک فروشنده متوسط \u200b\u200bبود و تنها حدود نیم میلیون نسخه از آن به فروش رسید.
Thal هرگز جدایی خود را به طور رسمی اعلام نکرد GN\'R، اما منبعی به نویسنده موسیقی دیترویت تایید کرد گری گراف در سال 2015 که این گیتاریست از زمان پایان دومین اقامت گروه در لاس وگاس در سال 2014 بیرون بود.
Thal بعداً فاش کرد که پس از گذراندن هشت سال بازی روی حرفه انفرادی و دیگر پروژه هایش تمرکز کرده است اسلحه.
Thal چند سالی را صرف ضبط و گشت و گذار با پسران آپولونکه در آن نوازنده درام نیز حضور داشت مایک پورتنوی، نوازنده کیبورد درک شرینیان و نوازنده باس بیلی شیهان. پسران آپولون دومین آلبوم استودیویی خود را منتشر کرد "MMXX" (تلفظ: 20/20)، در ژانویه 2020 از طریق InsideOut Music/ سونی.
Thal نیز عضو است هنر آنارشیکه سومین آلبوم استودیویی خود را منتشر کرد، "بگذارید هرج و مرج وجود داشته باشد"، در فوریه 2024 از طریق موسیقی پیاده رو.
پیوستن به تاسیس هنر آنارشی اعضا جان وتا (گیتار)وینس وتا (طبل) و Thal در ترکیب جدید گروه خواننده هستند جف اسکات سوتو (YNGWIE MALMSTEEN، سفر، پسران آپولون) و نوازنده بیس تونی دیکنسون (SOTO، ارکستر فرا سیبری).
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=JkkrQ2nUeRc[/embed]
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=ahh-Q0gveWM[/embed]

منبع: https://blabbermouth.net/news/bumblefoot-talks-about-transformation-of-record-industry-and-how-artists-get-paid-for-their-music