
بروزرسانی: 22 خرداد 1404
دیوید الفسون: چگونه موسیقی راش را کشف کردم
در مصاحبه جدید با مایک گاوب و پشمالو از 94.9 و 104.5 انتخاب و Headbangers مایک Gaube، MEGADETH نوازنده باس دیوید الفسون در مورد چگونگی کشف اولین بار صحبت کرد عجلهموسیقی او گفت (همانطور که توسط BLABBERMOUTH.NET): "من در غرب میانه بزرگ شدم، از قضا، بیشتر گروه های مورد علاقه من در دهه 70 که من را به عشق من به هارد راک و سپس در نهایت متال جذب کردند، و سپس کار حرفه ای من در سال 83 شروع شد. MEGADETH. اما وقتی در غرب میانه بزرگ شدم، بیشتر گروه هایی که به آنها گوش دادم - از آنها بوسه، تد نوجنت، عجله، STYX، REO SPEEDWAGON، ترفند ارزان، تمام آن نوع از هارد راک - آنها تقریباً دندان های خود را در غر زدن و تور در غرب میانه بریدند. و بنابراین من برای من حدس می زنم، بوسه به نوعی اولین عشق بزرگ موسیقی هارد راک برای من بود. همه چیز در مورد آن - فانتزی، همه چیز. و بعد، زمانی که به نوعی از آن گذشتم، آن وقت بود ون هالن، بوستون، سپس عجله، ترفند ارزان و بقیه چیزها، تد نوجنت، و هر آنچه پس از آن آمد. اما برای من، راش، قبلاً این را می دیدم "همه دنیا یک مرحله است" جلد آلبوم یک داروخانه محلی وجود داشت که من قبلاً از آنجا می خریدم، مانند یک داروخانه در خیابان اصلی جکسون، مینه سوتا، جایی که من قبلاً بسیاری از رکوردهایم را از آنجا می خریدم. و بالاخره یک فروشگاه ضبط باز شد. اما "همه دنیا یک مرحله است" فقط به من اشاره کرد فقط به من زنگ زد - مارشالز، کیت درام کشنده، آمپرهای آمپگ. و از همه مهمتر روی صحنه فرش داشتند. من می گفتم چقدر فلز لعنتی است که روی صحنه شما فرش داشته باشید؟ و بعد به آن نگاه می کردم و بالاخره یک روز آن را خریدم. من فکر می کنم احتمالاً قابل توجه ترین چیز برای من این بود (عجله نوازنده بیس / خواننده) گدی(لی) صدا - آن صدای واقعا بلند، جیغ و خراش بسیار متفاوت بود، برای همه چیز منحصر به فرد بود، اما، البته، به عنوان یک نوازنده باس، به عنوان یک نوازنده جوان، می شنوم. گدی و (عجله درامز) نیل پیرت\'s، ترکیب درام آنها، چیزهای باس و درام، باورنکردنی بود، اما همه آنها باحال به نظر می رسیدند، صدایشان باحال بود. و برای من، این همان چیزی بود که راک اند رول برای من بزرگ شد. این فانتزی بود بعضی ها فوتبال فانتزی بازی می کنند. اگر یک باند فانتزی داشتم که به آن ملحق شوم، یک گروه بود. بنابراین فکر می کنم این کاری بود که قبیله من انجام داد... گروه فانتزی من که احتمالاً می توانم در آن باشم چیست؟ و فکر می کنم این بود، و هنوز هم، دنبال زندگی ام، این است که «آن گروه فانتزی کجاست؟» من هنوز هم دارم یکی را کنار هم می گذارم و در بین هزاران نفر از آنها بوده ام. و این همان چیزی است که هست. حتی اگر ما در گروه هایی باشیم که موفق هستند، شما به نوعی می روید، مردم در مصاحبه ها از ما می پرسند، "آن کسی که هنوز با او بازی نکرده اید کیست؟" بنابراین همیشه نوعی از این لیست سطلی وجود دارد. بنابراین، به نظر من، این نوعی معامله حرفه ای من با موسیقی و عجله همیشه بخشی از آن برای من بوده است."
از او پرسیده شد که چه چیزی پیچیده تر است، لیقطعات باس یا گلابیقطعات طبل، الفسون پاسخ داد: "جالب است، زیرا وقتی بزرگ می شوی، همه این چیزهای حیرت انگیز را می شنوی و واقعاً نمی دانی چیست. اما پس از آن، وقتی وارد استودیو می شوی، با افراد حرفه ای کار می کنی، و در در ابتدا، ما همیشه با همه کسانی که بسیار جلوتر از ما و پیشرفته هستند کار می کنیم - و نه فقط نوازندگان، بلکه تهیه کنندگان و مهندسان... بنابراین به عنوان یک نوجوان 15 ساله در زیرزمین من در مینه سوتا، "اوه خدای من، من در گروه جاز هستم و همه این چیزها را یاد می گیرم." اما اکنون آن را می شنوم و می گویم، "خوب، آنقدرها هم سخت نیست"، "چون ریف های پنتاتونیک هستند، بنابراین همه چیز در این جعبه های پنتاتونیک است و فکر می کنم برای همه ما، هر زمان که در حال بازی کردن هستید." موسیقی دیگران یا یادگیری قطعات آن ها، یا شاید همانطور که من انجام داده ام، شما در حال پر کردن جای یک فرد مشهور هستید، متوجه می شوید… مرکز کاری که آنها انجام می دهند کجاست؟ می توانید بگویید که آنها به آن گوش داده اند مایکل شنکر. برای من، گدی… گیزر باتلر از بلک سابث، استیو هریس از آیرون میدن، گدی لی از عجله، آنها به نوعی در این جعبه پنتاتونیک هستند. و هنگامی که به نوعی بفهمید که چیست، مانند آمار است. وسیله و حالت و انحراف کجاست؟ مرکز آن وجود دارد. پس مرکز آنجاست. و من فکر می کنم برای من، این طوری است که... ناگهان انگار قفل را باز می کنی گدی جعبه، مانند، آه، این کاری است که او انجام می دهد. باشه. و سپس در هر آهنگ، "آه، دوباره وجود دارد." و احتمالاً چگونه بازی می کنم. شما به نوعی مرکز جایی که من زندگی می کنم را در قسمت هایم روی صفحه انگشت و آن پیدا می کنید، و سپس به نوعی می گویید "اوه، او اینگونه بازی می کند." بنابراین تشخیص قطعات یک نفر آسان تر است. برای من، این به نوعی کلید مطالعه بازی دیگران است."
فوریه گذشته، الفسون ستایش کرد لیخاطرات، "زندگی افین من"و آن را «یکی از بهترین کتاب هایی که تا کنون نوشته شده» می نامد.
منتشر شده در نوامبر 2023 از طریق هارپر کالینز، "زندگی افین من" نه تنها کاوش می کند گدیدهه ها با عجله، اما به عنوان پسر دو بازمانده هولوکاست بزرگ شد. در کتاب، لی داستان خود را از آغاز فروتنانه اش در خارج از تورنتو در دهه های 1950 و 1960 تا دستیابی به موفقیت جهانی با یکی از بزرگترین گروه های راک تمام دوران ترسیم می کند.
در 13 فوریه 2024، الفسون چند عکس از او به اشتراک گذاشت که یک کپی از آن را در دست دارد "زندگی افین من"و او در پیامی همراه نوشت: "چه کتاب تاثیرگذاری عالی !!!!!
"این نه تنها یک خاطرات فوق العاده از یکی از تاثیرات باس مورد علاقه من است، آقای گیدی لی، اما همچنین جزئیات دلخراش جنگ جهانی دوم و حقایق آرشیوی و تاریخچه خانواده او در آن. و البته قسمت داخلی یکی از بزرگترین گروه های راک تمام دوران... عجله!
"گدی بسیار دقیق آن لحظه را توصیف می کند، زمانی که در سخت ترین سال های رشد ما، بسیاری از ما متوجه می شویم که ابزار انتخابی ما (بیس!) وارد زندگی مان می شود و هر کاری را که انجام می دهیم تغییر می دهد، و نحوه نگاه ما به آن را تغییر می دهد. جهان از آن نقطه به بعد... یافتن هدف و معنی برای آن همه از طریق عشق ما به موسیقی.
من نمی دانم که آیا این یک چیز نوازنده باس است یا چیزی، اما گدی شما یکی از بهترین کتاب هایی که تا کنون نوشته شده را نوشته اید! از شما برای به اشتراک گذاشتن داستان زندگی خود و کار زندگی خود با ما سپاسگزاریم!»
پس از انتشار آن، "زندگی افین من" در فهرست پرفروش ترین کتاب های کانادا، شماره 1 بود و پنج هفته را در پرفروش ترین کتاب های غیرداستانی نیویورک تایمز سپری کرده بود.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=9Hildvywc18[/embed]
منبع: https://blabbermouth.net/news/david-ellefson-how-i-discovered-rushs-music